Kahve Kitap

EĞİTİM-BİR-SEN ADANA 12. KEZ YETKİLİ SENDİKA OLDU

SİVİL TOPLUM 24.06.2026 - 14:48, Güncelleme: 24.06.2026 - 14:57
 

EĞİTİM-BİR-SEN ADANA 12. KEZ YETKİLİ SENDİKA OLDU

Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, 2026 yılı mutabakat sonuçlarına göre 12 bin 828 üyeye ulaşarak kendi tarihinin en yüksek üye sayısına erişti ve Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile 15 ilçenin tamamında 12. kez yetkili sendika olmayı başardı.
ADANA GÜNDEMİ | HABER MERKEZİ– Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi tarafından düzenlenen 23. Geleneksel Basın Buluşması’nda konuşan Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, sendikanın elde ettiği başarıları değerlendirirken eğitim camiasının güncel sorunlarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye Dördüncüsü Oldu Mutabakat sürecine ilişkin bilgiler paylaşan Sarıgeçili, şubenin son bir yılda 1.980 yeni üye kazandığını ve yüzde 6,2 büyüme oranıyla Türkiye genelinde 4. sıraya yükseldiğini söyledi. En yakın rakip sendika ile aralarında 5 bin 576 üye fark bulunduğunu belirten Sarıgeçili, İstanbul’da gerçekleştirilen 68. Şube Başkanlar Kurulu Toplantısı’nda Genel Başkan Ali Yalçın tarafından Adana Şubesi’ne başarı plaketi takdim edildiğini ifade etti. Sarıgeçili, “12 bin 828 üyeye ulaşmamız ve 12 yıldır kesintisiz yetkili sendika olmamız tesadüf değildir. Bu başarı, sahadaki güçlü teşkilat yapımızın, üyelerimizle kurduğumuz güven ilişkisinin ve hizmet sendikacılığı anlayışımızın sonucudur” dedi. Eğitim Çalışanlarına Teşekkür 2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanması dolayısıyla eğitim çalışanlarına teşekkür eden Sarıgeçili, öğretmenlerin ve eğitim yöneticilerinin büyük fedakârlıklarla görev yaptığını belirterek öğrencilere ve velilere huzurlu bir yaz tatili temennisinde bulundu. Adana’nın Eğitim Sorunları Gündeme Geldi Basın toplantısında Adana’daki eğitim kurumlarının karşı karşıya bulunduğu sorunlar da ele alındı. Özellikle dezavantajlı bölgelerde bulunan okulların fiziki altyapı eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini ifade eden Sarıgeçili, temizlik personeli ihtiyacının da kalıcı şekilde çözülmesi çağrısında bulundu. Adana’nın sürekli göç alan bir şehir olduğuna dikkat çeken Sarıgeçili, öğretmen atamalarında kente pozitif ayrımcılık uygulanmasının eğitim kalitesine önemli katkı sağlayacağını söyledi. Mezuniyet Törenlerine Eleştiri Son dönemde kamuoyunda tartışma konusu olan mezuniyet organizasyonlarına da değinen Sarıgeçili, velileri maddi açıdan zorlayan lüks mekanlardaki etkinliklerin doğru olmadığını belirtti. Mezuniyet programlarının okul ortamlarında, milli ve manevi değerlere uygun şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade eden Sarıgeçili, eğitim süreçlerinde öğrencileri ayrıştıran uygulamalardan kaçınılması gerektiğini vurguladı. Eğitimde Şiddete Karşı Net Mesaj Toplantının en önemli başlıklarından biri de eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olayları oldu. Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta yaşanan saldırıların ardından sendika olarak güçlü tepki ortaya koyduklarını belirten Sarıgeçili, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda eğitimcilere yönelik şiddeti önleyici daha ağır yaptırımların yer alması gerektiğini söyledi. Okullarda güvenlik personeli istihdamının kalıcı hale getirilmesinin zorunlu olduğunu ifade eden Sarıgeçili, “Eğitimde şiddete hayır demek bizim için geçici bir tepki değil, okullarımız tamamen güvenli hale gelinceye kadar sürdüreceğimiz kalıcı bir mücadeledir” dedi. Yoğun Katılım Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi’nin düzenlediği 23. Geleneksel Basın Buluşması’na şube yönetim kurulu üyeleri, ilçe başkanları, kadın komisyonu temsilcileri ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Program, günün anısına çekilen hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, 2026 yılı mutabakat sonuçlarına göre 12 bin 828 üyeye ulaşarak kendi tarihinin en yüksek üye sayısına erişti ve Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile 15 ilçenin tamamında 12. kez yetkili sendika olmayı başardı.

ADANA GÜNDEMİ | HABER MERKEZİ–  Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi tarafından düzenlenen 23. Geleneksel Basın Buluşması’nda konuşan Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, sendikanın elde ettiği başarıları değerlendirirken eğitim camiasının güncel sorunlarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Türkiye Dördüncüsü Oldu

Mutabakat sürecine ilişkin bilgiler paylaşan Sarıgeçili, şubenin son bir yılda 1.980 yeni üye kazandığını ve yüzde 6,2 büyüme oranıyla Türkiye genelinde 4. sıraya yükseldiğini söyledi.

En yakın rakip sendika ile aralarında 5 bin 576 üye fark bulunduğunu belirten Sarıgeçili, İstanbul’da gerçekleştirilen 68. Şube Başkanlar Kurulu Toplantısı’nda Genel Başkan Ali Yalçın tarafından Adana Şubesi’ne başarı plaketi takdim edildiğini ifade etti.

Sarıgeçili, “12 bin 828 üyeye ulaşmamız ve 12 yıldır kesintisiz yetkili sendika olmamız tesadüf değildir. Bu başarı, sahadaki güçlü teşkilat yapımızın, üyelerimizle kurduğumuz güven ilişkisinin ve hizmet sendikacılığı anlayışımızın sonucudur” dedi.

Eğitim Çalışanlarına Teşekkür

2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanması dolayısıyla eğitim çalışanlarına teşekkür eden Sarıgeçili, öğretmenlerin ve eğitim yöneticilerinin büyük fedakârlıklarla görev yaptığını belirterek öğrencilere ve velilere huzurlu bir yaz tatili temennisinde bulundu.

Adana’nın Eğitim Sorunları Gündeme Geldi

Basın toplantısında Adana’daki eğitim kurumlarının karşı karşıya bulunduğu sorunlar da ele alındı.

Özellikle dezavantajlı bölgelerde bulunan okulların fiziki altyapı eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini ifade eden Sarıgeçili, temizlik personeli ihtiyacının da kalıcı şekilde çözülmesi çağrısında bulundu.

Adana’nın sürekli göç alan bir şehir olduğuna dikkat çeken Sarıgeçili, öğretmen atamalarında kente pozitif ayrımcılık uygulanmasının eğitim kalitesine önemli katkı sağlayacağını söyledi.

Mezuniyet Törenlerine Eleştiri

Son dönemde kamuoyunda tartışma konusu olan mezuniyet organizasyonlarına da değinen Sarıgeçili, velileri maddi açıdan zorlayan lüks mekanlardaki etkinliklerin doğru olmadığını belirtti.

Mezuniyet programlarının okul ortamlarında, milli ve manevi değerlere uygun şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade eden Sarıgeçili, eğitim süreçlerinde öğrencileri ayrıştıran uygulamalardan kaçınılması gerektiğini vurguladı.

Eğitimde Şiddete Karşı Net Mesaj

Toplantının en önemli başlıklarından biri de eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olayları oldu.

Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta yaşanan saldırıların ardından sendika olarak güçlü tepki ortaya koyduklarını belirten Sarıgeçili, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda eğitimcilere yönelik şiddeti önleyici daha ağır yaptırımların yer alması gerektiğini söyledi.

Okullarda güvenlik personeli istihdamının kalıcı hale getirilmesinin zorunlu olduğunu ifade eden Sarıgeçili, “Eğitimde şiddete hayır demek bizim için geçici bir tepki değil, okullarımız tamamen güvenli hale gelinceye kadar sürdüreceğimiz kalıcı bir mücadeledir” dedi.

Yoğun Katılım

Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi’nin düzenlediği 23. Geleneksel Basın Buluşması’na şube yönetim kurulu üyeleri, ilçe başkanları, kadın komisyonu temsilcileri ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Program, günün anısına çekilen hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
bizim mekan çemberleme makinası kurumsal web dini chat